Jeżeli chodzi o podejście do promocji, to dzielmy się na dwie grupy: tych, który węszą w nich jakiś podstęp oraz takich, którzy śledzą wszelkie nowe oferty promocyjne. Marketerzy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych form promocji, aby zachęcić do zakupu ich produktu (a nie konkurencji). Wiadomo, na końcu przecież chodzi o to, aby kupić dany produkt. Jeżeli jednak mielibyśmy na tym dodatkowo skorzystać, to dlaczego nie?

 

POMÓŻ NAM DAĆ TAKĄ NAGRODĘ, JAKA CIEBIE ZAINTERESUJE!
Wypełnij krótką ankietę: ANKIETA

 

Poniżej opisujemy kilka najczęstszych rodzajów promocji oraz na czym one polegają.

 

KONKURS

Tak, konkurs też jest formą promocji. Zazwyczaj polega na kupieniu produktu (lub kilku produktów) i wykonaniu zadania konkursowego. Wbrew pozorom nie wygrywają krewni i znajomi Organizatora, gdyż oni są regulaminowo wyłączeni z uczestnictwa. Jeżeli masz wątpliwości, czy wziąć udział w konkursie, najpierw sprawdź, czy jest gdzieś udostępniony jego regulamin. Zwróć uwagę na to kto jest organizatorem, na jakiej zasadzie są przyznawane i wydawane nagrody. Pamiętaj, przygotowanie regulaminu jest obowiązkiem organizatora.

 

LOTERIA

Loteria też jest promocją (oprócz tych organizowanych przez Totalizator Sportowy etc). Od konkursu różni się tym, że tutaj nie wykazujemy się wiedzą/ umiejętnościami/kreatywnością, ale nagroda jest przyznawana losowo. Czu to w formie losowania, czy też zdrapki lub kodu, który trzeba gdzieś wpisać, aby zweryfikować wygraną. Loterie podlegają bardzo ścisłej kontroli organów Państwowych, a losowania mogą się odbywać jedynie w obecności osób posiadających odpowiednie kwalifikacje. Podobnie, jak w przypadku konkursu, każda loteria musi mieć Regulamin dostępny dla każdego uczestnika. Najlepiej, jak jeszcze jest z pieczęcią Izby Celnej potwierdzającą wydane zezwolenie na przeprowadzenie promocji. Wówczas możesz być pewien, że loteria będzie przeprowadzona zgodnie z prawem.

 

OBNIŻKI, WIĘCEJ PRODUKTU, 2 ZA 1

To są najczęściej spotykane w sklepach promocje i są one wpisane w koszty producenta produktu lub sklepu. Zanim jednak pokusimy się, aby skorzystać z produktu promocyjnego, sprawdźmy, czy nie ma np. bardzo bliskiej daty końca ważności.

 

NAKLEJKI/ZNACZKI i KOLEKCJE

„Rób zakupy i zbieraj naklejki za każde wydane X zł. Za 30 naklejek dostaniesz nagrodę”. Jest to forma promocji najczęściej stosowana przez sklepy, sieci handlowe. Tutaj tez nie ma, co węszyć oszustwa, po prostu dana sieć woli, abyś regularnie powracał na zakupy do niej, a nie do konkurenta. Ponieważ bardzo lubimy zbierać całe zestawy nagród z kolekcji, to najczęściej nie poprzestajemy na zebraniu znaczków na jedną z nich.

 

POMÓŻ NAM DAĆ TAKĄ NAGRODĘ, JAKA CIEBIE ZAINTERESUJE!
Wypełnij krótką ankietę: ANKIETA

Więcej podobnych artykułów na stronie www.maxitel.pl, oferującej telefon stacjonarny dla seniora.