Umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych czy internetowych, kojarzą nam się z podpisaniem zobowiązania na 12 lub 24 miesiące. Ich przedwczesne zerwanie najczęściej oznacza naliczenie przez operatora kary. Ponadto, kiedy okres umowy się kończy, wiele firm uznaje milczenie abonenta jako przyzwolenie na jej automatyczne przedłużenie na taki sam okres. Czasami warto więc rozważyć podpisanie umowy na czas nieokreślony, gdyż możemy ją zerwać w każdym momencie. To jest korzystne w przypadku zdarzeń losowych, czy nawet śmierci abonenta.
Na co zwrócić uwagę
Przede wszystkim, warto zwrócić uwagę, jaki jest okres wypowiedzenia. Wiele firm próbuje zrekompensować sobie ryzyko tego, że abonent może rozwiązać umowę w każdej chwili. Dlatego zastrzegają sobie 3 czy 6-ciomiesięczny okres wypowiedzenia. To oznacza, że od momentu zgłoszenia chęci zakończenia kontraktu, będziemy musieli płacić operatorowi nawet przez kolejne pół roku.
W Maxitel w przypadku wypowiedzenia umowy na czas nieokreślony obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Liczy się go od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego, następującego po okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie.
Wysokość opłaty za abonament miesięczny jest taka sama, jak w przypadku umów na okres 12 i 24 miesiące. Jedynie, jeżeli ktoś zdecyduje się na zakup aparatu telefonicznego wraz z abonamentem, to będzie musiał opłacić jego pełny koszt, który doliczany jest do pierwszej faktury (w przypadku umów na 12 i 24 miesiące koszty telefonu są rozłożone na raty płacone wraz z abonamentem).
Zapraszamy na stronę maxitel.pl, w celu zapoznania się z ofertą usługi Maxitel(abonament telefoniczny, internet mobilny i telefon stacjonarny na kartę SIM).
Źrodło: www.konsumentwsieci.pl